Celem szkolenia było nabycie wiedzy przez pracowników oraz funkcjonariuszy Straży Granicznej w zakresie stosowania procedur przeprowadzania kontroli legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców, powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom i prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców, a także dokumentowania czynności związanych z przedmiotową kontrolą.
W trakcie zajęć omówiono zasady udzielania cudzoziemcom zezwoleń, uprawniających do wykonywania pracy na terytorium RP. W kolejnym bloku tematycznym analizowano procedury przeprowadzania przez funkcjonariuszy SG kontroli legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców, powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom oraz prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców. Dyskutowano również nad skutkami prawnymi wobec pracodawców i pracowników, wynikającymi z przeprowadzonej przez funkcjonariuszy SG kontroli prowadzenia działalności gospodarczej. Wraz z przedstawicielami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Lubaniu przedstawiono zasady współdziałania Straży Granicznej z innymi organami w zakresie przeprowadzanych kontroli.
W przedsięwzięciu brali udział funkcjonariusze z Podlaskiego, Nadbużańskiego, Nadwiślańskiego, Karpackiego, Morskiego, Nadodrzańskiego i Śląskiego Oddziału Straży Granicznej.
Projekt nr NMF/PA18/001 pn. „Wzmocnienie kompetencji i kwalifikacji służb publicznych w obszarze migracji i azylu ze szczególnym uwzględnieniem przeciwdziałania nielegalnej migracji” współfinansowany z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 Program „Sprawy wewnętrzne”.